Prodajni kanali
Na koji način ćete vaše proizvode i usluge staviti na raspolaganje kupcima? Ovde je bitno da znate kako se vaši kupci ponašaju, gde i kada kupuju.
Odlučite hoćete li prodavati:
- direktno korisnicima kroz vlastitu maloprodaju,
- ili ćete koristiti posrednike-distributere?
Maloprodaja je pogodna jer omogućava direktnu komunikaciju sa krajnjim kupcima i obezbeđuje gotovinu koju možete koristi za izmirenje tekućih obaveza, odnosno ima pozitivan efekat na likvidnost.
Sa druge strane maloprodaja povećava troškove jer je potrebna dodatna radna snaga, prostor i dodatna logistika.
Veleprodaja omogućava da prodajete veće količine pojedinačnim kupcima – distributerima, a oni preuzimaju rizik dalje prodaje i kontrolišu sve elemente marketinga, kao i krajnje kupce. Veleprodaja vam omogućava da se potpuno posvetite proizvodnji, a da marketing prepustite drugima.
Prodaja na internetu, sveprisutna je i postaje još važnija.
Ne treba zaboraviti (bar ne još uvek) ni na tradicionalne kanale, npr. sajmove.
Moguće je i kombinovati više različitih kanala. Ukoliko su vam potrebni saveti kako da postanete bolji u prodaji svojih proizvoda i usluga, pogledajte ovaj tekst koji smo ranije pripremili.
Opišite svaki od kanala koji koristite.
Kako da kupac sazna?
Izaberite prave kanale i prave informacije, u skladu sa razlozima kupovine koje ste identifikovali prilikom analize tržišta.
Izbor kanala komunikacije bi trebalo izvršiti u skladu sa navikama kupaca, tj. pružiti im informacije putem kanala koje oni u najvećoj meri koriste. Takođe je potrebno uzeti u obzir i troškove različitih kanala koji su vam na raspolaganju.