Organizacija i menadžment
Kako vaš biznis funkcioniše na dnevnom nivou?
Koliko sati dnevno radite, koliko dana u nedelji, da li je rad organizovan po smenama?
Ukoliko imate zaposlene, objasnite da li postoji formalna hijerarhija i kakve su linije komunikacije. Navedite broj zaposlenih i, pojedinačno za svakog zaposlenog, stručnu spremu i poziciju na kojoj radi.
Navedite lokaciju na kojoj obavljate delatnost, njene prednosti i nedostatke i zašto ste odabrali baš tu lokaciju. Ukoliko se proizvodnja i prodaja vrše na različitim lokacijama, objasnite kako funkcioniše komunikacija između tih lokacija.
Menadžment
Ovaj deo možete shvatiti i kao kratku biografiju. Dajte kratke informacije o tome ko ste vi, šta ste po profesiji, čime ste se bavili i zašto ste se odlučili baš za ovu poslovnu ideju. Na ovaj način odgovarate na pitanje: možemo li mi da sprovedemo ovu ideju?
Onima koji budu čitali vaš poslovni plan trebalo bi da bude odmah jasno da ste vi i vaš tim sposobni da sprovedete svoju ideju u delo.
Zabeležite:
Motiv ― navodite ono što vas je motivisalo da pokrenete svoj biznis;
Veštine ― koje veštine koje su relevantne za vođenje biznisa posedujete;
Obrazovanje i strani jezici ― navedite svoje obrazovanje i strane jezike koje govorite
Vlastite snage/slabosti ― bitno je da iskreno odgovorite na ovo pitanje, pošto na ovaj način i vršite podelu posla unutar kompanije. Budite iskreni prema sebi da biste kasnijim radom u kompaniji otklonili uočene nedostatke i slabosti.
Slabosti koje ste definisali ovom analizom bi trebalo da budu prevaziđene pronalaženjem ljudi koji vam mogu pomoći.
Lična imovina menadžera
Navedite kojom imovinom raspolažete i odakle možete da finansirate sopstvene i troškove svoje porodice dok vaš biznis ne počne da pravi profit.
Iskustvo i obuke vezano za delatnost
Kakvo je vaše iskustvo, šta ste radili do sada? Vodite računa da bi to trebalo da ima veze sa biznisom koji želite da započnete. Da li ste pohađali neke kurseve ili se dodatno obrazovali iz oblasti kojom želite da se bavite?
Rodbina i poznanici u istoj delatnosti
Ko vam je sve potreban da bi vaša poslovna ideja bila uspešna?
Sagledajte mrežu prijatelja, rođaka, poznanika koju imate i na osnovu nje navedite:
- Ko bi vam pomogao?
- Zašto bi vam pomogao?
- Kako bi mogao da vam pomogne?
Budite oprezni kod pitanja „ZAŠTO BI VAM POMOGAO?“. Naime, potrebno je navesti one koji stvarno razumeju vašu poslovnu ideju, one koji će takođe imati i korist od toga što vam pomažu.