Obavljate plaćanja za kompaniju ili organizaciju?
o Nemojte koristiti javne računare i WiFi mreže za poslovne aktivnosti.
o Mejlovima koji traže „hitnu akciju ili odgovor“ pristupajte sa posebnom pažnjom.
o Vodite interni registar računa svojih partnera (poželjno u papirnoj formi), i proverite da li je broj računa na fakturi jednak broju iz vašeg registra.
o U slučaju iznenadnih i/ili nenajavljenih promena u instrukcijama za plaćanje sadržanih u fakturama, a posebno broja računa ino-partnera, izmenjen IBAN, proverite i potvrdite instrukcije sa ino-partnerom pre upućivanja naloga za plaćanje.
o Pre plaćanja ino-faktura značajnih iznosa, uvek potvrdite i proverite instrukcije za plaćanje sa izdavaocem fakture (ino-partnerom).
o Nakon izvršenja plaćanja po osnovu ino-fakture, uvek proverite sa izdavaocem fakture da li je plaćanje uspešno izvršeno.
o U svojoj netBanking ili mBanking aplikaciji redovno proveravajte stanje na računu kao i poslednje transakcije. Ukoliko primetite bilo kakve nepravilnosti, odmah kontaktirajte banku.
o Proveru validnosti faktura ili izvršenog plaćanja sa ino-partnerom nemojte vršiti putem elektronske pošte. Umesto toga koristite telefon ili VoIP (Skype, Viber i sl.), odnosno neki drugi kanal koji ste ranije koristili za komunikaciju sa ino-partnerom, pri čemu nikada nemojte koristiti kontakt podatke sa poslednje fakture, već kontakt iz vašeg imenika.
o Koristite odvojene računare, van zvanične mreže za plaćanja u visokim iznosima. Koristite sigurne konekcije. Neka određeni broj ljudi u okviru organizacije bude zadužen za ovakve transakcije.
o Mala ulaganja mogu vam doneti veliku sigurnost – dobro obučen IT stručnjak koji će u svakom momentu znati da vam pomogne, čak i kada se prevara desi, kvalitetni softveri za odbranu od napada i adekvatna računarska oprema stvari su koje imaju nisu cenu u odnosu na veličinu štete koje sajber napadi mogu prouzrokovati.